January 18, 2014

ΟΙ ΜΥΣΤΙΚΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ ΕΠΤΑ ΚΑΙ ΕΝΝΕΑ (ΣΤΟΝ ΣΑΜΑΝΙΣΜΟ) – MIRCEA ELIADE

Η ταύτιση του Κοσμικού Δέντρου με τα κλαδιά με τους επτά πλανητικούς ουρανούς οφείλεται σίγουρα σε επιδράσεις μεσοποταμιακής προέλευσης. Αλλά, αυτό δε σημαίνει ότι η έννοια του Κοσμικού Δέντρου = Άξονα του Κόσμου μεταφέρθηκε στους Τουρκο-Τάταρους και τους άλλους σιβηρικούς πληθυσμούς από τις ανατολικές επιδράσεις. Η άνοδος στον Ουρανό κατά μήκος του Άξονα του Κόσμου είναι μια παγκόσμια και αρχαϊκή ιδέα προγενέστερη της ιδέας της διάβασης των επτά ουρανίων περιοχών (=πλανητικών ουρανών), η οποία δεν μπόρεσε να διαδοθεί στην κεντρική Ασία παρά πολύ μετά τις μεσοποταμιακές μελέτες πάνω στους επτά πλανήτες. Είναι γνωστό ότι η θρησκευτική αξία του αριθμού τρία που συμβολίζει τις τρεις κοσμικές περιοχές – προηγήθηκε της αξίας του αριθμού επτά. Μιλούν επίσης για εννέα ουρανούς (και για εννέα θεούς, εννέα κλαδιά του Κοσμικού Δέντρου, κλπ.), μυστικού αριθμού που εξηγείται πιθανώς σαν 3Χ3 και θεωρείται κατά συνέπειαν ότι αποτελεί μέρος ενός συμβολισμού πιο αρχαϊκού από αυτόν που αποκαλύπτει ο αριθμός επτά, μεσοποταμιακής προέλευσης.
Ο σαμάνος σκαρφαλώνει σ' ένα δέντρο ή σε μια σημύδα χαραγμένη με 7 ή 9 τάπτυ που αντιπροσωπεύουν τα επτά ή εννέα ουράνια επίπεδα. Τα «εμπόδια» (πουτάκι) που πρέπει να νικήσει είναι στην πραγματικότητα, όπως παρατήρησε ο Ανοσίν (Materialy, σ. 9), οι ουρανοί που ο σαμάνος πρέπει να διαπεράσει. Όταν οι Γιακούτες κάνουν αιματηρές θυσίες, οι σαμάνοι τους υψώνουν στον αέρα ένα δέντρο με εννέα σκαλιά (ταπτύ) και το ανεβαίνουν για να φέρουν την προσφορά μέχρι τον Αϊ-Τοζόν. Η μύηση των σαμάνων Σίμπο που συγγενεύουν με τους Τουνγκούζ περιλαμβάνει, όπως είδαμε, την παρουσία ενός δέντρου με σκαλιά. Ο σαμάνος έχει ένα άλλο, μικρότερο, χαραγμένο με 9 τάπτυ μέσα στη γιουρτ (Χάρβα, Die religiosen Vorstellungen σ. 50). Είναι επί πλέον δείγμα που φανερώνει την ικανότητα του για εκστατικό ταξίδι στις ουράνιες περιοχές.
Είδαμε ότι οι Κοσμικές Κολώνες των Οστιακών έφεραν επτά εγκοπές (βλ. πιο πάνω, Κεφ. VIII σ. 16). οι Βογούλοι φαντάζονται ότι αγγίζουν τον Ουρανό ανεβαίνοντας μια σκάλα με επτά σκαλοπάτια. Σ' ολόκληρη την νοτιοανατολική Σιβηρία, η αντίληψη των επτά ουρανών είναι γενική. Αλλά δεν είναι η μόνη: η εικόνα των εννέα ουράνιων επιπέδων ή ακόμα των 16, 17 και μάλιστα 33 ουρανών δεν είναι λιγότερο διαδεδομένη. Όπως θα δούμε σύντομα, ο αριθμός των ουρανών δεν βρίσκεται σε σεση με τον αριθμό των θεών. Οι συχετισμοί ανάμεσα στο πάνθεο και τον αριθμό των ουρανών φαίνονται καμιά φορά αρκετά βεβιασμένοι.
Έτσι οι Αλταϊκοί μιλάνε τόσο για επτά ουρανούς, όσο και για 12, 16 ή 17 (Ραντλώβ, Aus Sibirien, II σ. 6). Στους Τελεοϋτες το σαμανικό δέντρο έχει 16 εγκοπές, που αντιπροσωπεύουν άλλα τόσα ουράνια επίπεδα (Χάρβα, ομ. σ. 52). Στον πιο ψηλό ουρανό κατοικεί ο Τέγκερε Κάιρα Καν, «ο σπλαχνικός Αυτοκράτορας Ουρανός». Στα τρία κατώτερα πατώματα βρίσκονται οι τρεις βασικοί θεοί που έφτιαξε ο Τέγκερε Κάιρα Καν χάρη σ' ένα είδος αναθυμιάσεων: ο Μπάι Ουλγκάν κατοικεί στον 16ο πάνω σ' ένα θρόνο από χρυσό, στην κορυφή ενός χρυσού βουνού. Ο Κουσούγκαν Τέγκερε, «ο Πολύ Δυνατός», στον 9ο (δεν δίνουν καμιά πληροφορία για τους κατοίκους του 15ου μέχρι του 10ου ουρανού). Ο Μέργκεν Τέγκερε, ο «Πάνσοφος», στον 7ο ουρανό, εκεί όπου βρίσκεται επίσης ο Ήλιος. Στα άλλα κατώτερα πατώματα κατοικούν οι υπόλοιποι θεοί και πολλά άλλα ημιθεϊκά πρόσωπα (Ραντλώβ, ομ. σ. 7).
Ο Ανοσίν βρήκε, στους ίδιους Τατάρους του Αλτάι μια τελείως διαφορετική παράδοση (Materialy, σ. 9): ο Μπάι Ουλγκάν, ο ανώτατος θεός, κατοικεί στον ανώτατο ουρανό – τον έβδομο. Ο Τέγκερε Κάιρα Καν δεν παίζει πια κανένα ρόλο (παρατηρήσαμε ήδη ότι εξαφανίζεται από την θρησκευτική επικαιρότητα). Οι επτά Γιοί και οι εννέα Κόρες του Ουλγκάν κατοικούν επίσης στους Ουρανούς, αλλά δεν καθορίζεται σε ποιους.
Η ομάδα από επτά ή εννέα Γιους (ή «Υπηρέτες») του ουράνιου θεού συναντάται συχνά στην κεντρική και βόρειο Ασία, όσο και σουτς Φιννοούγγρους και τους Τουρκο-Τάταρους. Ο Βογούλοι γνωρίζουν επτά Γιους του Θεού, οι Βαζιούγκαν-Οστιάκοι μιλούν για Επτά Θεούς μοιρασμένους στους Επτά Ουρανούς: στον πιο ψηλό βρίσκεται ο Νουμ-Ταρέμ, οι άλλοι έξη θεοί ονομάζονται «οι φύλακες του Ουρανού» (Τορέμ-Καρεβέλ) ή «οι Dolmetchers του Ουρανού»). Μια ομάδα από Επτά ανώτατους Θεούς συναντάται επίσης στους Γιακούτες. Στην μογγολική μυθολογία μιλούν, αντίθετα, για «Εννέα Γιους του Θεού» ή «Υπηρέτες του Θεού», που είναι συγχρόνως οι θεοί προστάτες (σούλντε-τενγκρί) και οι θεοί πολεμιστές. Οι Μπουριάτ γνωρίζουν ακόμη τα ονόματα αυτών των εννέα Γιων του ανώτατου Θεού, αλλά ποικίλουν απ' τη μια περιοχή στην άλλη. Ο αριθμός επανέρχεται επίσης στους τύπους των Τσουβάς του Βόλγα και τους Τσερεμίς (Χάρβα, ομ. σ. 162).
Πέρα από αυτές τις ομάδες των επτά ή εννέα θεών, και τις σχετικές εικόνες των επτά ή εννέα ουρανών, συναντάμε στην κεντρική Ασία ομάδς πιο πολυάριθμες, όπως τους 33 θεούς (Τένγκερι, που κατοικούν στο Σουμερου και των οποίων ο αριθμός θα μπορούσε να είναι ινδικής προέλευσης (ομ. σ. 164). Ο Βερμπίτσκι βρήκε την ιδέα των 33 θεών στους Αλταϊκούς, και ο Κατάνωβ την συνάντησε επίσης στους Σογιότες (ομ. σ. 52). Εν τούτοις η συχνότητα αυτού του αριθμού είναι εξαιρετικά περιορισμένη, και μπορούμε να υποθέσουμε πως είναι μια πρόσφατη προσθήκη, πιθανώς ινδικής προέλευσης. Στους Μπουριάτ, ο αριθμός των θεών είναι τρεις φορές πιο μεγάλος: 99 θεοί, χωρισμένοι σε καλούς και κακούς και μοιρασμένοι σε περιοχές: 55 καλοί θεοί στις νοτιο-δυτικές περιοχές, και 44 κακοί στις βόρειο-ανατολικές. Αυτές οι δύο ομάδες των θεών βρίσκονται σε πόλεμο από πολύ παλιά. Οι Μογγόλοι επίσης γνώριζαν άλλοτε 99 Τέγκρι (Χάρβα, σ. 165). Αλλά ούτε οι Μπουριάτ, ούτε οι Μογγόλοι δεν μπορούν να πουν τίποτα το συγκεκριμένο για αυτούς τους θεούς, των οποίων τα ονόματα είναι σκοτεινά και ψεύτικα.
Πρέπει να θυμόμαστε πάντα ότι η πίστη σ' έναν ανώτατο ουράνιο θεό είναι χαρακτηριστική και πολύ παλιά στην κεντρική Ασία και στις αρκτικές περιοχές (Ελιάντ, Traite, σ. 63). Όπως και η πίστη στους «Γιους του Θεού», αν και ο αριθμός επτά παρουσιάζει μαι ανατολική επίδραση και, συνεπώς, πιο πρόσφατη. Είναι πιθανό, ότι η σαμανική ιδεολογία έπαιξε ένα ρόλο στην διάδοση του αριθμού επτά. Ο Γκας σκέπτεται ότι το μυθικο-πολιτιστικό σύμπλεγμα του σεληνιακού Προγόνου σχετίζεται με τα είδωλα με τις επτά εγκοπές και το Δέντρο-Ανθρωπότητα με τα επτά κλαδιά καθώς και με τις περιοδικές και «σαμανιστικές» αιματηρές θυσίες, μεσημβρινής προέλευσης, που αντικατέστησαν τις αναίμακτες θυσίες (προσφορές του κεφαλιού και των οστών στους ανώτατους ουράνιους θεούς. Ό,τι κι αν είναι, στους Γιουράκ-Σαμογέτες, το Πνεύμα της Γης έχει επτά γιους και τα είδωλα (Σζααντάι) επτά εγκοπές. Και αυτά τα Σζαντάι έχουν σχέση με τα ιερά δέντρα. Είδαμε πως ο σαμάνος έχει πάνω στο κοστούμι του, επτά κουδουνάκια που αντιπροσωπεύουν τις φωνές των επτά ουράνιων θυγατέρων (Μιχαηλόβσκι, Shamanism, σ. 84). Στους Οστιάκους του Γενισέι, ο μελοντικός σαμάνος αποτραβιέται στην μοναξιά, ψήνει ένα σκίουρο, τον κάνει οκτώ κομμάτια, τρώει τα επτά και πετάει το όγδοο. Μετά από επτά μέρες ξαναγυρίζει στο ίδιο μέρος και δέχεται ένα σημάδι που αποφασίζει για την κλήση του. Ο μυστικός αριθμός επτά παίζει πιθανώς ένα σημαντικό ρόλο στην τεχνική και την έκσταση του σαμάνου γιατί, στους Γιουράκ-Σαμογέτες ο μελλοντικός σαμάνος κείται επτά ημέρες και επτά νύχτες αναίσθητος ενώ τα πνεύματα τον κόβουν και προχωρούν στην μύηση (Λετίζαλο, Entwurf, σ. 147). Οι Οστιάκοι σαμάνοι και οι Λάπωνες τρώνε μανιτάρια με επτά βούλες για να περιέλθουν σε τρόμο, ο λάπωνας σαμάνος δέχεται από τον δάσκαλό του ένα μανιτάρι με επτά βούλες (Ιτκόνεν, σ. 159). Ο σαμάνος γιουράκ σαμογέντ έχει ένα γάντι με επτά δάκτυλα (Λετιζάλο σ. 147). ο φιννοούγγρος σαμάνος έχει επτά βοηθητικά πνεύματα (Καρζαλάινεν, ΙΙΙ σ. 311), κλπ. Μπορέσαμε να δείξουν ότι, στους Οστιάκους και τους Βογούλους, η σημασία του αριθμού επτά οφείλεται στις συγκεκριμένες επιδράσεις της αρχαίας Ανατολής – και είναι αναμφίβολο ότι το ίδιο φαινόμενο παρουσιάστηκε στην υπόλοιπη κεντρική και βόρεια Ασία.
Εκείνο που είναι ενδιαφέρον για την έρευνά μας, είναι ότι ο σαμάνος φαίνεται να γνωρίζει άμεσα όλους τους ουρανούς και, συνεπώς, όλους τους θεούς και ημίθεους που τους κατοικούν. Πράγματι, το ότι μπορεί να διαπερνά διαδοχικά τις ουράνιες περιοχές, είναι γιατί βοηθείται από τους κατοίκους τους και, πριν να μπορέσει να μιλήσει στον Μπάι-Ουλγκάν, συζητάει με τα άλλα ουράνια πρόσωπα και τους ζητάει υποστήριξη και προστασία. Ο σαμάνος αποδεικνύει μια όμοια εμπειρική γνώση για ό,τι αφορά τις περιοχές του υπόγειου κόσμου. Η είσοδος στον κάτω κόσμο θεωρείται από τους Αλταϊκούς σαν ένα «Άνοιγμα για τον καπνό» της Γης, και βρίσκεται, εννοείται, στο «Κέντρο» (στο Βορρά, σύμφωνα με τους μύθους της Κεντρικής Ασίας, που αντιστοιχεί στο Κέντρο του Ουρανού. Χάρβα, Die religiosen Vorstellungen, σ. 54. γνωρίζουμε ότι ο «Βορράς» έχει εξομοιωθεί με το «Κέντρο» σ' όλη την ασιατική περιοχή, από την Ινδία ως τη Σιβηρία). Για λόγους συμμετρίας, φαντάστηκαν, για τον Κάτω Κόσμο, τον ίδιο αριθμό πατωμάτων όπως και για τον Ουρανό = επτά ή εννέα για την πλειοψηφία των πληθυσμών της κεντρικής και βόρειας Ασίας. Είδαμε ότι ο σαμάνος αλτάικ διασχίζει διαδοχικά τα επτά «εμπόδια» ή (πουντάκ) του Κάτω Κόσμου. Πράγματι πάντοτε αυτός και μόνον αυτός, διαθέτει μια εμπειρική γνώση του Κάτω Κόσμου γιατί εισχωρεί εκεί όσο είναι ζωντανός, όπως σκαρφαλώνει και κατεβαίνει τους επτά ή εννέα ουρανούς.
MIRCEA ELIADE
ΣΑΜΑΝΙΣΜΟΣ
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΜΠΟΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΗ 1978 (2η ΕΚΔΟΣΗ 1999)

ΕΧΩ ΠΟΘΗΣΕΙ ΝΑ ΞΕΦΥΓΩ [I HAVE LONGED TO MOVE AWAY] – Dylan Thomas

Έχω ποθήσει να ξεφύγω από το φίδι
της ψεύτικης ημέρας
κι απ’ των αρχαίων τρόμων τον κατασπαραγμό,
γερνώντας πλέον φοβερά, καθώς η μέρα πέφτει
από το λόφο σε απροσμέτρητο βυθό·
έχω ποθήσει να ξεφύγω
απ’ των χαιρετισμών
το πήγαινε-έλα. Ο αέρας
γέμισε πνεύματα, πνευμάτων ήχους το χαρτί,
βροντάει κι αστράφτει κουδούνια και προσκλήσεις.
Έχω ποθήσει να ξεφύγω, όμως φοβάμαι·
λίγη ζωή περισωσμένη αν ξεπηδούσε
απ’ του παλιού μου φόβου αποκαΐδι,
ανάερα σκάζοντας και μ’ άφηνε τυφλό;
Από της νύχτας τον αρχαίο πανικό,
ένα καπέλο που έβγαλα,
τα χείλια μου σμιχτά στ’ ακουστικό,
δε θα με τσάκιζε αμέσως του θανάτου το φτερό;
∆εν φοβάμαι μην πεθάνω απ’ αυτά,
μισά συμβάσεις, ψέματα τ’ άλλα μισά.

I have longed to move away
From the hissing of the spent lie
And the old terrors' continual cry
Growing more terrible as the day
Goes over the hill into the deep sea;
I have longed to move away
From the repetition of salutes,
For there are ghosts in the air
And ghostly echoes on paper,
And the thunder of calls and notes.
I have longed to move away but am afraid;
Some life, yet unspent, might explode
Out of the old lie burning on the ground,
And, crackling into the air, leave me half-blind.
Neither by night's ancient fear,
The parting of hat from hair,
Pursed lips at the receiver,
Shall I fall to death's feather.
By these I would not care to die,
Half convention and half lie.

Dylan Thomas
Το χρώμα της λαλιάς
Ποιήματα 1934 - 1953
Μετάφραση Γιώργος Μπλάνας
Εκδόσεις Ερατώ 2003

January 17, 2014

Gotthard - Love Soul Matters Η μουσική πρόταση της ημέρας


To 1997 κυκλοφόρησε το live άλμπουμ των Gotthard D frosted μέσα από αυτό ακούμε τη μουσική πρόταση της ημέρας Love Soul Matters.Καλημέρα και καλή ακρόαση!!


You can go to the east, go to the west

There are so many ways to find happiness
There is so much to take, so much to give
So many trails and so many tricks
And you're gonna be wrong, you're gonna be right
Someday you'll be down some you'll be up
But whatever you do whatever you say
There's only one thing that can show you the way
Love, a soul matter, our heaven on earth
Love, forever, wherever you go
You can live without clothes on top of a hill
Don't care about money and do what you will
Or live in a castle, diamonds and gold
You still won't be happy if you can't find love
We all have our dreams that we keep in our hearts
Some may come true and some may fall apart
Sunshine and rain, that's what it's all about
Live as you like but don't live without
Love, a soul matter, our heaven on earth
Love, forever, wherever you go
Look to the east, Look to the west
Look all around to find happiness
Brothers and sisters, all over the world
Lets get together, let it be love

January 16, 2014

Η ψυχή μου

Όπως βλέπετε έχω ένα σώμα
ξέρατε όμως ότι δεν είμαι μόνο αυτό?
Δεν είμαι απλώς κόκκαλα και αίμα και δέρμα
Στο βάθος υπάρχει κάτι πιο ξεχωριστό
Είμαι κάτι περισσότερο απ'όσα φαντάζεστε
Κάτι που με κάνει να γελάω και να κλαίω
Αυτό το ξεχωριστό αίσθημα είναι η ψυχή μου
Δίνει στο σώμα μου ζωή και έλεγχο
Αυτό που βλέπετε
Στο εξωτερικό μου
Είναι απλώς
Μια παλιά μάσκα

Το έγραψε η Άντζελα σε ηλικία δώδεκα ετών

Κέννεθ Μέντοους
<ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΠΕΤΟΥΝ ΟΙ ΑΕΤΟΙ>

January 15, 2014

Το Μεγάλο Μυστήριο



Η δική σου πηγή και η δική μου
Προυπήρχαν του ουρανού και της γης.
Πρίν υπάρξει ο νους
και οι μορφές που ο νους μπορεί να σχηματίσει
πέρα από το χώρο και το χρόνο
και παραδόξως μέσα σε ολα αυτά
πάντα παρούσα
πανταχού παρούσα
αστείρευτη και αέναη
ειναι η πηγή από την οποία εσύ και γω αναδυθήκαμε
για να γίνει ο καθένας μας ενα εγώ
Μια εξατομικευμένη ουσία της ίδιας πηγης
για να δώσουμε στην πηγή μια άλλη οπτική γωνιά
για να αντιληφθεί τον Εαυτό της
και να βιώσει το θαύμα
Οτι είναι μία άλλη μοναδική έκφραση του Εαυτού της
Αυτό είναι το θαύμα
Της δικής σου ύπαρξης
Και της δικής μου.

Κέννεθ Μέντοους
Ιανουάριος 1993

ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ LIVE / ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Τα φρούτα του δάσους LIVE-
Παρουσίαση δίσκου ‘’Τριαντάφυλλα στη λάσπη’’
Πέμπτη 16/01 στη Μαύρη τρύπα στα Λαδάδικα Θεσσαλονίκης
& 17/01 στο Πολυχώρο αγορά στα Γιάννενα.


Με αφορμή την κυκλοφορία του νέου τους άλμπουμ ,τo συγκρότημα από την Θεσσαλονίκη επιστρέφει μετά από ένα χρόνο απουσίας για δυο συναυλίες σε Θεσσαλονίκη και Γιάννενα.
Σχεδόν τρία χρόνια μετά το <<Για τη στιγμή και μόνο>> ολοκληρώθηκε το νέο τους άλμπουμ <<Τριαντάφυλλα στη λάσπη>>. Ένας δίσκος κυκλοθυμικός και ακομπεξάριστος σε ήχο και ύφος. Τους στίχους και την μουσική ανέλαβε πάλι ο συνήθης ύποπτος Πόλυς Ζουκ .
Μια δουλεία που έγινε με αρκετά συναισθηματικά κρεσέντα απέναντι σε ζόρικους καιρούς, μα παρόλα αυτά κατάφερε να ολοκληρωθεί και να κυκλοφορήσει ελεύθερα στο διαδίκτυο σαν ανεξάρτητη παραγωγή.
Την Πέμπτη 16/01 (Θεσσαλονίκη)και Παρασκευή 17/01 (Γιάννενα)θα παρουσιάσουν ολοκληρωμένα και τις δυο δισκογραφικές δουλείες τους (Για τη στιγμή και μόνο 2010 - Τριαντάφυλλα στη λάσπη 2013) και ίσως κάποια αγγλόφωνα αγαπημένα τους τραγούδια.

Το γκρουπ δημιουργήθηκε το 2007 στην δυτική πλευρά της Θεσσαλονίκης όταν ο Πόλυς Ζουκ πρότεινε στον Γιώργο Καρακούλια να φτιάξουν ένα συγκρότημα που να παίζει αποκλειστικά δικό του υλικό και όχι τραγούδια άλλων, έτσι και έγινε. Το 2008 κυκλοφορούν το πρώτο τους demo και αρχίζουν τα live σε μικρά φεστιβάλ της πόλης. Το 2009 μπαίνουν στο studio για την ηχογράφηση του πρώτου τους δίσκου με τίτλο <<Για τη στιγμή και μόνο>>όπου και κυκλοφορεί τον Δεκέμβριο του 2010 με ανεξάρτητη παραγωγή σε στίχους και μουσική του Πόλυ Ζουκ. Το ύφος των τραγουδιών είναι πολυμορφικό ,ατμοσφαιρικές μπαλάντες διπλά σε ποπ μελωδικούς, δυνατούς ρυθμούς και ένας στίχος αρκετά αισιόδοξος με πολλές πινελιές ρομαντισμού , ειρωνείας και θυμού .Ακολουθούν συναυλίες και το 2012 ξαναμπαίνουν στο δικό τους στούντιο πλέον και ηχογραφούν το Τριαντάφυλλα στη λάσπη . Το δεύτερο άλμπουμ κυκλοφορεί τέλη του 2013 και το γκρουπ ετοιμάζει ζωντανές εμφανίσεις για την προώθηση του.

Πόλυς Ζουκ - Φωνή, Ακουστική-ηλεκτρική κιθάρα
Γιώργος Καρακούλιας - Ηλεκτρική κιθάρα
Γιάννης Τσελίκας - Μπάσο
Βασίλης Ιορδανίδης - Πλήκτρα
Γιώργος Κουκουβίνος - Τύμπανα

YouTube http://www.youtube.com/user/MrFrouta
Facebook https://www.facebook.com/frouta
Blog http://froutatoudasous.blogspot.gr/
Mail froutaband@gmail.com

ΠΕΜΠΤΗ 16 / 01 LIVE ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΜΑΥΡΗ ΤΡΥΠΑ (ΛΑΔΑΔΙΚΑ)
Έναρξη: 21:30 - Είσοδος: 3euro
ΒΑΙΟΥ 5 / ΠΛΑΤΕΙΑ ΜΟΡΙΧΟΒΟΥ
Επικοινωνία : 6949950530

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 17 / 01 LIVE ΣΤΑ ΓΙΑΝΝΕΝΑ
ΠΟΛΥΧΩΡΟΣ ΑΓΟΡΑ
Προσέλευση κοινού: 22:30 -Είσοδος :7euro / Φοιτητικό: 5euro
Πληροφορίες : 26510 79855

Φιλία με τον Θεό - Neale Donald Walsch

Το μεγάλο ”εγώ ” δεν είναι σημάδι ότι σε κάποιον αρέσει
ο εαυτός του, αλλά ακριβώς το αντίθετο.
Όταν οι άνθρωποι καυχιούνται υπερβολικά ή
κάνουν επίδειξη’, γεννιέται το ερώτημα :
“Τι είναι αυτό που δεν τους αρέσει στον εαυτό τους
σε τέτοιο βαθμό ώστε να νιώθουν ότι πρέπει να
αρέσουν στους άλλους για αντιστάθμισμα; “
Η αληθινή αγάπη για τον εαυτό μας, εξαφανίζει
το εγώ, δεν το μεγαλώνει.
Με άλλα λόγια, όσο μεγαλύτερη η κατανόησή σου σχετικά με το Ποιος Αληθινά Είσαι, τόσο μικρότερο το εγώ. Όταν γνωρίζεις εντελώς το Ποιος Πραγματικά Είσαι, το εγώ εξαφανίζεται.
- Όμως το εγώ μου δεν είναι μία αίσθηση του εαυτού μου;
- Όχι. Το εγώ σου είναι αυτό που νομίζεις ότι είσαι.
Δεν έχει τίποτε να κάνει με το Ποιος Πραγματικά Είσαι.
- Τελικά δεν είναι εντάξει να έχεις ”εγώ; ”
- Είναι πολύ εντάξει να έχεις εγώ, επειδή το ” εγώ ”
είναι απαραίτητο για να έχεις την εμπειρία που έχεις
τώρα, αυτού που φαντάζεσαι ότι είναι μια ξεχωριστή
οντότητα στον κόσμο του σχετικού.
Το ”εγώ ” σας είναι το επινόημα που
σας επιτρέπει να φαντάζεστε τον εαυτό σας
σαν ξεχωριστό από όλο το υπόλοιπο σύμπαν.
Είναι το μέρος σας εκείνο που σας θεωρεί
σαν ξεχωριστό άτομο.
Δεν είστε ξεχωριστά άτομα κι όμως χρειάζεται
να εξατομικευτείτε για να κατανοήσετε και να
εκτιμήσετε την εμπειρία του Όλου.
Φιλία με τον Θεό - Neale Donald Walsch

Stomu Yamashta's Mysteries of Love Η μουσική πρόταση της ημέρας


Μέσα από το άλμπουμ Go Too που κυκλοφόρησε το 1977  διαλέγουμε τη μουσική πρόταση της ημέρας μια πολύ όμορφη μπαλάντα με τίτλο Mysteries of Love...Την καλημέρα μου!!

Love is just a game you don't understand at all
But you play it all the same can't believe it when you fall
You can't hold it in your heart though you're acting a part
For the mysteries of love hide away

*
Going through a phase when the feelong's around you
Watch the changing day as it surrounds you
You can't see it but it's real and it's here for you to feel
Then the mysteries of love hide away

**
There is a common reason to the chaos of our lives
If we give up on believing we go blind inside
Receiving only darkness and light in our eyes
From the mysteries of love

Face, a blinding mask you don't see so clear
Trial and a task your love comes from thin air
You can't hold it in your hand but it's making a plan
For the mysteries of love

* Repeat

So hard to make it through keeping up on the level
I gave myself to you I made no bargain with the devil
But you could't quite have heard they were more than empty words
But the mysteries of love hide away

January 14, 2014

Μάνουελ Σοχ

Στην άλλη πλευρά, υπάρχει ένα ολόκληρο "βασίλειο", μέσα στο οποίο δεν βρισκόμαστε εκτεθειμένοι σε τέτοια πίεση, είμαστε ελεύθεροι και ταυτόχρονα ένα με τα πάντα. Μια διάσταση πέρα από το χώρο και τον χρόνο, μέσα στην οποία είμαστε απόλυτα προστατευμένοι. Επειδή όμως είμαστε ανθρώπινα όντα, δεν μπορούμε να ζούμε μόνο εκεί... Ζούμε μέσα σε ένα σώμα και, επομένως, μας κυβερνούν οι νόμοι της βαρύτητας. Δεν μπορούμε να ζήσουμε "χαμένοι" στην άλλη διάσταση. Αντίθετα, είναι καθήκον μας να βρούμε την ισορροπία ανάμεσα σ' αυτή και την άλλη διάσταση. 

Μάνουελ Σοχ

πηγη

Dum Dum Girls Rimbaud Eyes

Απο το τρίτο άλμπουμ τους Too True που κυκλοφορεί στο τέλος του μήνα  ακούστε το Rimbaud Eyes









January 13, 2014

Παρουσίαση Kostas Nikolaides

Kostas learned to play the guitar from his father from the age of 8.
At 13 his father bought him his first electric guitar which he named ‘Red Justine’, a name to become later the title of one of the songs in Northwind’s first album ‘Northcomin’.

From 1976 started playing with local bands, among them 'Silver Mountain' and 'Lizard'.

In 1981 joined 'Northwind' and recorded Northwind’s 1st album Northcomin’ (1981, Polydor).

In 1982 formed 'Rough' with ex-Northwind members Pavlik Fakiroudis and Panos Tsakiroglou and former  'Data' keyboardist Makis Soufis.

In 1987 recorded Northwind’s 2nd album Mythology (1987, EMI).

In 1988 joined band 'Alternative Solution' with Pantelis Deligiannides and Pavlos Sidiropoulos.

In 1992 rejoined 'Northwind' and recorded material for Northwind’s attempt for a 3rd album in England. The album was recorded at 'Metropolis' studios in London, produced by producer George de Angelis but was never released.

From 1994 worked with producer George De Angelis in London in various projects, as a session musician and singer. Later formed band 'Glass Onion' with George De Angelis and bass player and producer Phil Brown.

In 1997 returned to Greece, consciously abstaining from music production altogether.

In 2012 feeling the urge, especially from Greece’s financial and social crisis, started working on the new album 'Fearful Symmetry', writing, performing, producing and recording the album.

Album 'Fearful Symmetry' is to be released shortly. The album title invokes William Blake’s last words in the poem ‘The Tyger’.


Περισσότερες πληροφορίες στα παρακάτω link
http://www.reverbnation.com/kostasnikolaides
http://kostasnikolaides.gr/2/index.php

January 12, 2014

Μύθοι των Ινδιάνων Ο Αλγκον και η Αστροκόρη (Pawnee)

Μια μέρα ένας Ινδιάνος που τον έλεγαν Άλγκον (Λευκό Γεράκι), ανακάλυψε ένα κυκλικό μονοπάτι από ανθρώπινα χνάρια. Κρύφτηκε σε ένα κοντινό θάμνο και περίμενε. Μετά από λίγο άκουσε μια θειική μουσική από τον ουρανό, και στρέφοντας το κεφάλι ψηλά είδε ένα μαγικό καλάθι που είχε μέσα του δώδεκα όμορφες αδερφές, να πλησιάζει προς τα κάτω. Σαν έφτασαν στη γη, κατέβηκαν στο κυκλικό μονοπάτι, και άρχισαν να χορεύουν πανέμορφους μαγικούς χορούς.

Ο Άλγκον αμέσως ερωτεύτηκε την πιο μικρή από τις κοπέλες, ένα λεπτοκαμωμένο και ντελικάτο πλάσμα. Προσπάθησε να την πιάσει αλλά αυτή του ξέφυγε με τις υπόλοιπες νεράιδες στον ουρανό. Ο κυνηγός όμως δεν πτοήθηκε και την επόμενη μέρα μεταμορφώθηκε σε ποντίκι, κρύφτηκε στην κουφάλα ενός δέντρου μαζί με άλλα ποντίκια και περίμενε. Οι ουράνιες αδερφές εμφανίστηκαν και πάλι και άρχισαν να χορεύουν. Όταν αντιλήφθηκαν τα ποντίκια άρχισαν να τα κυνηγούν. Η μικρότερη κυνήγησε τον Άλγκον, ο οποίος όταν η Αστροκόρη τον πλησίασε αρκετά πήρε την ανθρώπινη μορφή του και την έπιασε. Όταν ο Ινδιάνος έφτασε σπίτι του, παντρεύτηκε αμέσως τη νεράιδα και γρήγορα κέρδισε την αγάπη της γιατί ήταν καλός και ευγενικός.

Η Αστροκόρη όμως αν και αγαπούσε τον άντρα της, δεν μπορούσε να ξεχάσει τους δικούς της. Μια μέρα που την κυρίεψε νοσταλγία, έφτιαξε ένα καλάθι από λυγαριά, όμοιο με αυτό των αδερφών της, τραγούδησε το μαγικό τους τραγούδι και άρχισε να ανεβαίνει, μαζί με τον γιο της στην Αστροχώρα. Εκεί όλοι χάρηκαν που την ξαναείδαν, όμως αυτός που στεναχωρήθηκε πολύ ήταν ο Άλγκον όταν διαπίστωσε τι είχε συμβεί. Κάθε μέρα πήγαινε στο μαγικό μονοπάτι ελπίζοντας ότι η γυναίκα του θα επέστρεφε. Τα χρόνια όμως περνούσαν και κανένα σημάδι δεν παρουσιαζόταν.

Εν τω μεταξύ η γυναίκα του και το παιδί του σχεδόν τον είχαν ξεχάσει. Όταν όμως το αγόρι μεγάλωσε θέλησε να μάθει ποιος ήταν ο πατέρας του. Έτσι κατέβηκαν κάτω στη γη να συναντήσουν τον Άλγκον και να τον προσκαλέσουν να έρθει κι αυτός στην Αστροχώρα. Αφού τον βρήκαν, αυτός χάρηκε πολύ και δέχτηκε την πρόσκληση. Έτσι μεταμορφώθηκε σε Λευκό Γεράκι και από τότε και έπειτα μπορούσε να ταξιδεύει στον ουρανό για βλέπει την γυναίκα του. Στην ιστορία αυτή ο Άλγκον είναι ο Αρκτούρος, οι δώδεκα αδερφές είναι ο αστερισμός του Βόρειου Στέμματος που όμως είναι ανοιχτός αφού η μικρότερη αδερφή τριγυρνάει με τον Άλγκον.

Water Lilies Red Spot Η μουσική πρόταση της ημέρας


Σήμερα η μουσική πρόταση της ημέρας έρχεται από μια μπάντα της Θεσσαλονίκης , μια μπάντα που έχει περάσει στο χρονοντούλαπο της μουσικής ιστορίας εδώ και 21 χρόνια.... Στα φωνητικά είναι ο Βασίλης κιθάρα ο Βαγγέλης στα τύμπανα ο Γιώργος και στο μπάσο ο Δημήτρης (η αφεντιά μου δηλαδή)... To Red Spot είναι ενα από τα τέσσερα demo που έχουν σωθεί ελπίζω να σας αρέσει καλημέρα και καλή ακρόαση!!






Jazz Music

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Music